Mensgericht Veranderblog
Tips en verhalen over het aanpakken van gedoe3 manieren om te zorgen dat medewerkers jou beter begrijpen
De context is essentieel bij informatie die je deelt. Vaak gaan we er onbewust vanuit dat een ander dezelfde context heeft als wij zelf hebben. Zeker tussen leidinggevenden en medewerkers is deze context echter zelden gelijk aan elkaar en daarom een gemakkelijke bron voor gedoe.
Waanbrekers nieuwe stijl
Waanbrekers (en ik dus ook) hebben een ware transformatie doorgemaakt. Het hoofdthema ‘Persoonlijk Leiderschap’ heeft plaatsgemaakt voor ‘Mensgericht Veranderen’: van individu gericht naar team en organisatie gericht. Tegelijkertijd is de essentie hetzelfde gebleven.
De 4 bouwstenen voor een succesvol verandertraject
Bij gedoe op de werkvloer ben je al snel geneigd om het met hen te hebben over ‘hoe kunnen jullie dit nu anders doen?’ Hoe kan het team vragen in plaats van klagen, beter afstemmen, zich aan de afspraken houden of zich actief inzetten voor de verandering?